Loading

Arş.Gör.Dr.

Damla ALTIN

Eğitim Fakültesi

Özel Eğitim Bölümü

İletişim

altin@sakarya.edu.tr

0264 295 35 31

1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Sola, Özgüç, C., ve Altın, D. - Teaching Block-Based Coding to a Student with Autism Spectrum Disorder - Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi - Vol.23(5) - pp.565 - DOI : https://dx.doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.822554 - 2022
1.3-ÜAK VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SENATOSU TARAFINDAN BELİRLENEN ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDE TARANAN DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ VEYA ULAKBİM, TR-DİZİN TARAFINDAN TARANAN ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Sola Ozgüç, C., Altin, D. - Özel Eğitim Okullarında Görev Yapan Rehber Öğretmenlerin Deneyimlerinin Belirlenmesi - Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - pp.763 - ISSN : 1300-302X - DOI : 10.7822/omuefd.984521 - eng - paper - 2021 - TRDizin
2 Düzkantar, A., Öğülmüş, K., Altin, D., ve Görgün, B., - Review of International Studies on Multiple Disabilities - Sakarya University Journal of Education - Vol.10(3) - pp.532 - DOI : 10.19126/suje.670873 - 2020
3 Güleç-Aslan, Y., Cihan, H. ve Altın, D. - Otizm spektrum bozukluğu tanılı çocuk sahibi annelerin deneyimleri - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi - Vol.13 - pp.50 - DOI : https://doi.org/10.17755/esosder.41128 - 2014
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Altın, D., ve, Sola Özgüç, C. - Özel eğitim okullarında görev yapan rehber öğretmenlerin deneyimleri - 2017
7.4-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA POSTER OLARAK SUNULAN VE YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Altın, D., ve, Özbey, F. - Zihin engelliler öğretmenliği bölümü öğrencilerinin özel gereksinimli öğrenci algıları - 2015
2 Özbey, F., ve, Altın, D. - Sosyal bilgiler öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin kaynaştırma öğrencisi algısına ilişkin metaforları - 2015
7.7-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Sola Özgüç, C., Altın, D. - Otizmli bir öğrenciye kodlama öğretim süreci - 2019
2 Düzkantar, A., Görgün, B., Altın, D., İnci, G., Öğülmüş K., Ünlü, Ö. - Çoklu Özür ve Yetersizliğe İlişkin Türkiye deki Durum - 2015
7.8-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA POSTER OLARAK SUNULAN VE YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Sola Özgüç, C., Altın, D., Bilgiç, E., Özbey, F. - Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları Dersi Uygulama Programının Geliştirilme ve Uygulama Süreci: Bir Eylem Araştırması - 2016
2 Altın, D. - Zihin Engelliler Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin Zihin Engelliler Öğretmeni Algısına İlişkin Metaforları - 2013
3 Güleç-Aslan, Y. , Cihan, H. ve Altin, D. - Otizm alanında staj yapan öğrencilerin deneyimlerine ilişkin metaforları. - 2013
3.6-ULUSAL YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 Altın, D. - Özel Eğitimde Değerlendirme (İş Örnekleri, Hata Analizi ve Portfolyo Değerlendirme) - Vize Akademik - pp.311-349 - 2019
2 Altın, D. - Özel Eğitimde Değerlendirme (Beceri Analizi Kaydı) - Vize Akademik - pp.159-182 - 2019
3 Altın, D. - Çoklu Engellilerin Bakım ve Rehabilitasyonu (Çoklu Engellilere Beceri Öğretimi) - Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları - 2018
2.2 B-AB UYUM SÜRECİ PROJELERİNDE (DERLEME VE RAPOR HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI HARİÇ ERASMUS PLUS (KA-2 VE KA-3), JEAN MONNET DESTEKLERİ, IPA, PRIMA -YALNIZCA AR-GE NİTELİĞİNDEKİ PROJELER) ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Developing a Higher Education Curriculum in SET Teaching for the Health Protection and Promotion of Intellectually Disabled Individuals - DOI : Devam Ediyor - 2022
2.3 B-TÜBA, TÜBİTAK (1001, 1003, 1004,1005, 1505, 1007, 2244, 3005, 2232, 2236, 3501, 1071, COST), ERA-NET, ULUSLARARASI İKİLİ VE ÇOKLU İŞ BİRLİKLERİ, BİRLEŞMİŞ MİLLETLER, BOREN, SSB, STB, TENMAK, TAGEM, TÜSEB, DİĞER BAKANLIKLAR TARAFINDAN DESTEKLİ PROJEDE ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Altın, D. - advancing Social inclusion through Technology and EmPowerment (a-STEP) - DOI : Devam Ediyor - CA19104 - 2024
2 Altın, D. - Leading Platform for European Citizens, Industries, Academia and Policymakers in Media Accessibility - DOI : Devam Ediyor - CA19142 - 2024
3 Altın, D. - Cancer- Understanding Prevention in Intellectual Disabilities - DOI : Devam Ediyor - CA21123 - 2024
2.13 B-BAŞARIYLA TAMAMLANAN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TARAFINDAN DESTEKLENMİŞ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİNDE (YALNIZCA AR-GE NİTELİĞİNDEKİ PROJELER) ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Altın, D. - Kaynaştırma Uygulaması Yapılan Bir Sınıfta Okuma Yazma Becerilerinin Sınıf İçi Yardımla İyileştirilmesi - DOI : Tamamlandı - 2018
2.15-TÜBİTAK 2209-A, 2209-B, 2242 PROJELERİNDE DANIŞMAN OLMAK (EN FAZLA 100 PUAN ALINABİLİR.) :
1 Abdulhalim DAĞ (Başvuru sahibi), Arş. Gör. Dr. Damla ALTIN (Danışman) - İkinci Bir Kariyer Alanı Olarak Özel Eğitim Öğretmenliği: Deneyim Ve Görüşler (TÜBİTAK 2209-A) - DOI : Devam Ediyor - 2024
2 Şeyda Nur YILDIZ (Başvuru sahibi), Zeynep YALDIZ (Proje ortağı), Arş. Gör. Dr. Damla ALTIN (Danışman) - İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Öz Belirleme Düzeyleriyle Okuma Hızları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (TÜBİTAK 2209-A) - DOI : Devam Ediyor - 2024
9.13-DİĞER ULUSAL VEYA ULUSLARARASI DERGİLERDE EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK :
1 Sakarya University Journal of Education - 2023
2 Sakarya University Journal of Education - 2023
13.2-LİSANS DÜZEYİNDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I - ISSN : 1 - 1 - 2024
2 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA (TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) - ISSN : 1 - 1 - 2024
3 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA (EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ) - ISSN : 1 - 1 - 2024
4 ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ - ISSN : 1 - 1 - 2024
5 ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ - ISSN : 1 - 1 - 2024
6 ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM - ISSN : 1 - 1 - 2023
7 ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ - ISSN : 1 - 1 - 2023
8 ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK - ISSN : 1 - 1 - 2023
9 ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE EĞİTİMİ - ISSN : 1 - 1 - 2023
10 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI - ISSN : 1 - 1 - 2023
11 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA (TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) - ISSN : 1 - 1 - 2022
12 ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ - ISSN : 1 - 1 - 2022
13 ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK - ISSN : 1 - 1 - 2022
14 ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ - ISSN : 1 - 1 - 2022
15 ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE EĞİTİMİ - ISSN : 1 - 1 - 2022
16 ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2019
17 ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2019
18 Özel Eğitimde Okuma Yazma Öğretimi - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2018
19 Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2018
20 Öğretmenlik Uygulaması I - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2018
21 Topluma Hizmet Uygulamaları - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2018
22 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2018
23 ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2018
24 ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2018
25 ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2018
26 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2018
27 Zihin Engellilere Okuma ve Yazma Öğretimi - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2017
28 Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2017
29 Zihin Engellilere Matematik Öğretimi - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2017
30 Zihin Engellilere Oyun ve Şarkı Öğretimi - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2017
31 Özel Eğitimde Oyun ve Müzik - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2017
32 Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2017
33 Özel Eğitim (PDR) - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2016
34 Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2016
35 Zihin Engellilere Matematik Öğretimi - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2016
36 Zihin Engellilere Oyun ve Şarkı Öğretimi - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2016
37 Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2016
38 Özel Eğitime Giriş - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2015
39 Öğretmenlik Uygulaması I - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2015
40 Topluma Hizmet Uygulamaları - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2015
41 Zihin Engellilere Resim-İş Öğretimi - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2015
42 Öğretmenlik Uygulaması II - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2015
43 Özel Eğitim (PDR) - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2015
44 Zihin Engellilere Resim-İş Öğretimi - 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2014
45 Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları - 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - ISSN : 1 - 2014
13.4-EĞİTİM-SEMİNER-SERTİFİKA :
1 Damla Altın - ISSN : 0 - 0 - 22.04.2020 - 2020
2 Canan Sola Özgüç, Damla Altın - Engelsiz İletişim - 2017
14.3-ULUSAL AKADEMİK ORGANİZASYON (KONGRE, SEMPOZYUM, YARIŞMA, PANEL VB. SANAT VE TASARIM ETKİNLİKLERİ, SPORTİF ORGANİZASYONLAR) YÜRÜTME/DÜZENLEME KURULUNDA YER ALMAK :
1 7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi - 2017
15.9-KİŞİSEL ORCID NUMARASI ALINMASI :
1 ORCID - 2019
17.6-KURUL BAŞKANLIĞI, KOMİSYON BAŞKANLIĞI, KORDİNATÖRLÜK :
1 Özel Eğitim Bölümü Öğretmenlik Uygulaması Koordinatörü - 2024
2 Özel Eğitim Bölümü Farabi Koordinatörü - 2022
17.7-KOMİSYONLARDA ÜYELİK VE KALİTE ELÇİLİĞİ :
1 Özel Eğitim Bölümü Mezuniyet Komisyonu - 2021
16.6-YILDA EN AZ 4 ETKİNLİK YÜRÜTEN BİR TOPLULUĞUN AKADEMİK BAŞKANLIĞI :
1 Özel Eğitim Öğrenci Topluluğu - 2019
16.10-ALANI İLE İLGİLİ ULUSAL KURSA KATILIM :
1 Incites:Benchmarking&Analytics II. Oturum - 2024
2 Sosyal ve Beşeri Bilimler Alanlarında Proje Yazma Eğitimi - 2023
3 COST Aksiyonları Bilgilendirme Etkinliği - 2023
4 ERC - 2023
5 MSCA POST-DOC Bilgilendirme ve Tecrübe Paylaşımı Etkinliği - 2023
6 Çalışma Belleği Ölçeği Uygulayıcı Eğitimi - 2020
7 Disleksi Eğitici Eğitimi Sertifikasyon Programı - 2020
8 Hızlı İsimlendirme Testi Uygulayıcı Eğitimi - 2020
9 Nitel Veri Toplama Süreci ve NVIVO - 2020
10 Erken Okur Yazarlık Testi Uygulayıcı Eğitimi - 2019
11 Erken Çocukluk Döneminde Sanatla Terapi - 2018
12 Özel Eğitim Çalışmalarının Değerlendirilmesi - 2016
13 OÇİDEP (Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı) Uygulayıcı Eğitimi - 2015
14 GOBDÖ-2-TV (Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği) Uygulayıcı Eğitimi - 2014
15 Parents and Early Interventionists as Partners in Enhanced Millieu Teaching - 2014
16 Nitel Araştırma ve Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi - 2013
MAKALELER
Teaching Block-Based Coding to a Student with Autism Spectrum Disorder
Review of International Studies on Multiple Disabilities
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU TANILI ÇOCUK SAHİBİ ANNELERİN DENEYİMLERİ
ARAŞTIRMA PROJELERİ
Developing a Higher Education Curriculum in SET Teaching for the Health Protection and Promotion of Intellectually Disabled Individuals
Kaynaştırma Uygulaması Yapılan Bir Sınıfta Okuma Yazma Becerilerinin Sınıf İçi Yardımla İyileştirilmesi
BİLDİRİLER
OTİZMLİ BİR ÖĞRENCİYE KODLAMA ÖĞRETİMİ
Çocukların Gözünden Engellilik
Özel Eğitim Okullarında Görev Yapan Rehber Öğretmenlerin Deneyimleri
Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları Dersi Uygulama Programının Geliştirilme ve Uygulama Süreci: Bir Eylem Araştırması
Çoklu Özür ve Yetersizliğe İlişkin Türkiye deki Durum
Zihin Engelliler Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Özel Gereksinimli Öğrenci Algıları
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin Kaynaştırma Öğrencisi Algısına Ilişkin Metaforları
Inclusion from perspective of the preservice teachers
Living With a Child With Autism Spectrum Disorders ASD Experiences of Turkish Mothers
Bir özel eğitim anaokulunda çalışan öğretmen ve yöneticilerin deneyimleri
Experiences of The Preservice Teachers Doing Internship in The Field of Autism
Zihin Engelliler Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin Zihin Engelliler Öğretmeni Algısına İlişkin Metaforları
A special education teacher is like
Otizm alanında staj yapan öğrencilerin deneyimlerine ilişkin metaforları
KİTAPLAR
Özel Eğitimde Değerlendirme
Özel Eğitimde Değerlendirme
Çoklu Engellilerin Bakım ve Rehabilitasyonu
UZMANLIK ALANLARI
Zihin Engelliler Eğitimi